Kisvállalkozás tulajdonosként valószínűleg már találkoztál a három legidegesítőbb és egyben leggyakoribb esettel, amelyek sok más vállalkozó társunkat is érintik:
-
Elfogult Értékelések: Frusztráló lehet olyan értékeléseket kapni, amelyek látszólag méltánytalanok, elfogultak vagy akár rosszindulatúak. Konkurencia, elégedetlen volt alkalmazottak vagy akár hamis fiókok is ronthatják az online jelenlétedet negatív értékelésekkel.
-
Negatív hatás a hírnévre: Egyetlen negatív értékelés is felér néha egy jókora pofonnal, ráadásul befolyásolhatja vállalkozásod hírnevét, és akár el is riaszthatja a potenciális vevőket.
-
Nincs kontroll a pontszámok felett: Nem tudod befolyásolni, ki ír értékelést vagy mit ír rólad, ami időnként tehetetlenséget ébreszthet benned, még akkor is, ha kiváló szolgáltatást nyújtasz. Arról nem is beszélve hogy még ha bizonyíthatóan is elfogult volt az értékelés... a Google nem fog semmit sem tenni az érdekünkben.
Nem minden online értékelés egyforma. Különböző hangnemben érkeznek - ragyogó, rágalmazó, egyenes beszédű, vicces és még sok különböző féle fajta. A legtöbb értékelési oldal, kivéve a Facebookot, ötcsillagos skálán működik.
De érdemes mindig egy tökéletes ötcsillagos Google-értékelést megcélozni vállalkozásként? Meglepő módon a válasz ennél bonyolultabb, mint hinnéd. Az alábbiakban megvitatjuk, mi az ideális Google-értékelési pontszám, és hogyan kapcsolódik össze az online hírnevünkkel.
Kezdjük a legaljával
A Podium kutatása szerint a legalacsonyabb értékelés, amellyel a fogyasztók hajlandók foglalkozni: 3,3. Azonban nem érdemes beérni ezzel az alacsony pontszámmal értelemszerűen mivel egy apróbb növekedésnél is látványos lehet a különbség.
Például egy tanulmány kimutatta, hogy amikor a vállalkozások növelték az értékelésüket 3,5-ről 3,7 csillagra, közel 120%-kal több interakciót (üzleti látogatás, telefonhívás vagy útvonaltervezési kérés) tapasztaltak.
Miért ne Törekedjünk a Tökéletes 5.0-ra?
Érdekes módon egy tökéletes 5.0 értékelés nem feltétlenül a végső cél az online hírnevünk szempontjából. A High-Level Marketing kutatása szerint, amikor nincsenek negatív értékelések, a fogyasztók 30%-a feltételezi, hogy az értékelések hamisak.
Azoknak az értékeléseknek, amelyek tartalmaznak visszajelzést vagy panaszokat, segítik demonstrálni, hogy a valódi ügyfelek osztják meg őszinte véleményüket. Bár ez csökkentheti az értékelésed, mégis megéri!
A negatív értékelések nemcsak megerősítik az olvasók bizalmát, hanem értékes információval is szolgálhatnak vállalkozásodnak a szolgáltatások javításához és a vevői aggályok kezeléséhez.
Az Ideális Értékelési Pontszám
A Spiegel Research Center tanulmánya szerint az 4,2 és 4,5 közötti értékelések a leginkább megbízhatóak. Ez egy kiváló cél, amit érdemes elérni, és valószerű is. Minden vállalkozásban és minden iparágban előfordulnak hibák. Egyetlen negatív értékelés vagy az elérhetetlen tökéletes értékelés miatt való aggódás csak időpocsékolás.
Inkább koncentrálj arra, hogy kiváló szolgáltatást nyújts a vásárlóidnak. Az értékeléseid tükrözik majd az igyekezeted.
A vélemények gyakorisága fontosabb mint a tökéletességre való törekvés
Ne feledd, ami még fontosabb, mint maga az értékelés, az értékelések gyakorisága. A potenciális vásárlókat a közelmúltbeli látogatóktól érdekli a visszajelzés, nem azoktól, akik 2010-ben vásároltak.
Valójában a Brightlocal 2019-es Helyi Fogyasztói Értékelési Felmérése szerint a fogyasztók 84%-a "úgy véli, hogy a három hónapnál idősebb értékelések nem relevánsak."
Ne hagyd, hogy zavarjon a tavaly kapott negatív értékelés. Koncentrálj arra, hogy vásárlóid elégedettek legyenek és ez megfelelő alapot teremt majd a sikerhez.
A Google értékelések világa frusztráló lehet, de a vevői visszajelzésekre való fókuszálás maximálisan a te javadra fordíthatja a széljárást hosszú távon. Fogadd el az őszinte értékeléseket és törekedj a kiválóságra a szolgáltatásod terén, így vállalkozásod fényesen fog ragyogni az interneten (is).